21 Ağustos 2012 Salı

İslamoğlu Tef. Ders. NÛR (04-10)(110-B)


A sayfasından devam

4-) Velleziyne yermunel muhsanati sümme lem ye'tu Bi erbeati şühedae fecliduhüm semaniyne celdeten ve lâ takbelu lehüm şehadeten ebeda* ve ülaike hümül fasikun;

İffetli kadınlara iftira atıp (zina iddiasında bulunup) sonra dört şahit getirmeyenlere gelince; onlara seksen kere sopa vurun ve onların şahitliklerini ebediyen kabul etmeyin... Onlar inancı bozulmuşların ta kendileridir. (A.Hulusi)

04 - Irz ehli kadınlara atan, sonra dört şahit getirmeyen kimselere de seksen değnek vurun ve ebedi bunların şahâdetini kabul etmeyin, bunlar öyle fâsıklerdir. (Elmalı)


Velleziyne yermunel muhsanati sümme lem ye'tu Bi erbeati şühedae iffetli kadınları zina ile suçlayıp ta ardından buna 4 şahit getirmeyen kimselere gelince.

Bakınız, üstteki ayetler şehvet nimetinin istismarına yönelik müeyyideler getirdi. Şimdi ise insan iffetine yönelik iftira suçuna tedbir getiriyor Kur’an. Bir ceza getiriyor ve insanın iffetine, haysiyetine onuruna verdiği değeri böyle gösteriyor. Kur’an da hiçbir suça karşı şahitlik 4 şahitle sınırlandırmaz. Ama yalnızca zina ile, yani insanın onuru ile ilgili suçlarda 4 şahit istenir. 4 e kadar çıkar şahit sayısı. Yoksa 2 şahitle yetinilir. Bu insan onuruna verdiği önemin göstergesidir. Hem de öyle bir şahitlik ki; açık ve yakın şahitlik. En ufak bir tereddüde mahal bırakmayacak şekilde zanna yer vermeyecek şekilde net, açık ve yakın 4 tanıklık olmadığı sürece bir insan böyle bir iffetsizlikle suçlanamaz. Bu konuda Kur’an ın getirdiği şey adeta iftira ihtimalini sıfıra yakın düşürme amaçlıdır.

Peki bu kadar sıkı bir tedbir istismarcılara yaramaz mı? Diyeceksek, bir insanın haksız yere zina ile suçlanmasındansa, bu cürümü işlemiş bir insanın böyle bir cürümden kurtulması evladır. Haksız yere onuruna yönelik bir saldırıya uğramasın, yani istismar iftiradan yana olmasın, öbür taraftan yana olabilir. İşte Kur’an ın insan onuruna getirdiği bu muhteşem korumadır. Bu ayet onun ispatı.

Hatta şunu söyleyeyim onura yönelik olmayan, insanın iffetine yönelik olmayan iftiralarda da şahit sayısı 4 değildir. Sadece iffete yönelik böyle bir şey. Unutmayınız böyle bir suçlama, özellikle ferdin ferde, bireyin bireye değil aynı zamanda bakışları yamulmuş ailelerde aileleri oluşturan eşlerin de birbirlerine karşı böyle bir suçlamaya yöneldiklerini düşünürsek aileyi korumanın 2. yarısı da buydu. 1. yarısı zinayı cezalandırmaksa, 2. yarısı da iftirayı, zina suçlamasını cezalandırmaktı.

fecliduhüm semaniyne celdeten ve lâ takbelu lehüm şehadeten ebeda işte böylelerine 80 celde vurun. Bir daha da asla böylelerinin tanıklığını, şahitliğini kabul etmeyin.

Zina suçuna 100 celde öngörmüşken, zina iftirası suçuna 80 celde öngörüyor. Kur’an. Aradaki fark 1/5. aslında eylemle söz arasındaki farka 1/5 lik bir pay ayırıyor. Hepsi bu. Onun için bunu siz, iftiranın karşıdakine yönelik fiili bir eylem olmadığı halde, söz çerçevesinde yönelik bir saldırı olduğu halde ne kadar ağır görüldüğü ve ne kadar ağır bir cürüm, suç olarak, hatta günah olarak nitelendirildiğini bu oranlamadan anlayabilirsiniz.

ve ülaike hümül fasikun zira gerçekte kötü yola düşenler işte bunlardır.

Fasık; yoldan çıkmak, yoldan çıkan demektir. Ben kötü yola düşme biçiminde çevirdim İnsanlar başkalarını kötü yolda olmadıkları halde, kötü yola düşmekle suçluyorlarsa, aslında kendileri kötü yola düşmüşlerdir. Bu suçlamayı yapan iftira sahibi kötü yola düşmüştür.


5-) İllelleziyne tabu min ba'di zâlike ve aslehu* feinnAllâhe Ğafûrun Rahıym;

Ancak ondan sonra tövbe edenler ve hâllerini düzeltenler hariç... Muhakkak ki Allâh Ğafûr'dur, Rahıym'dir. (A.Hulusi)

05 - Ancak onun arkasından tevbe edip ıslâhı hal edenler başka, zira Allah, gafurdur, rahîmdir. (Elmalı)


İllelleziyne tabu min ba'di zâlike ve aslehu ancak bunun ardından tevbe edip kendilerini düzeltenler bunun dışındadır. Yani onlar fasık değildir. Dahası tevbe etmişlerse, veya beklide bunun dışındadır ibaresinden şunu anlamamız gerekir, onların şahadeti kabul edilebilir, tanıklığı kabul edilebilir. Yoksa ebediyen iftiraya karışan bir insanın tanıklığı reddedilir. Ama tevbe ederse ve kendini düzeltirse onun tanıklığı kabul edilebilir şeklinde de anlaşılabilir.

feinnAllâhe Ğafûrun Rahıym unutmayın ki Allah çok bağışlayıcı, merhamet kaynağıdır.


6-) Velleziyne yermune ezvacehüm ve lem yekün lehüm şühedaü illâ enfüsühüm feşehadetü ehadihim erbeu şehadatin Billâhi innehu lemines sadikıyn;

Kendi eşlerine zina iftirası atıp da kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince; onların her birinin şahitliği, kendilerinin kesinlikle doğru söyleyenlerden olduğuna dair "Allâh" adına dört kere (yemin ederek) şahitliktir. (A.Hulusi)

06 - Zevcelerine atan kendi nefislerinden başka şahitleri de olmayan kimseler ise her biri şöyle şahâdet etmelidir: dört şahâdet «billâhi kendisi şüphesiz sadıklardan» diye, (Elmalı)


Velleziyne yermune ezvacehüm ve lem yekün lehüm şühedaü illâ enfüsühüm  bir de kendilerinden başka tanıkları olmadığı halde eşlerini zina ile suçlayan kimseler var.

Şimdi ayet yukarıdan beri insan onurunu insan iffetini korumaya yönelik yaptırımlar getiriyor. İnsan onuruna yönelik her türlü saldırı ihtimaline farklı farklı yaptırımlar getiriyor, burada da eşler arası onura yönelik bir saldırı olmuş bir iftira olmuşsa, veya bir suçlama olmuşsa böylesi bir durumda ne yapmak gerekir. Unutmayalım ki Kur’an bu ayetleri ile Allah’a iman etmiş, Allah’ın her anını gördüğüne iman etmiş müminler topluluğunu muhatap alıyor. Burada kendilerine yaptırım öngörülen insanlar, gören, bilen, her an kendilerini gözetleyen bir Allah inancına sahip olan insanlar. Bu çerçevede düşünmek ve bu çerçevede algılamak lazım.

Neymiş bunlara karşı yapılacak şey; feşehadetü ehadihim erbeu şehadatin Billâhi innehu lemines sadikıyn işte böylelerine düşen 4 kez kendisinin doğru söylediğine Allah’ı tanık tutarak şahadette bulunmaktır.

Eşi hakkında böyle bir suçlamada bulunmuşsa insan; Şimdi aileyi temel alıyor ya, aileyi ayakta tutacak ya;aile, çekirdek, aile tohum, aile binanın tuğlası, aile binanın ana sütunu. Sütun yıkılırsa bina çöker. Aileyi ayakta tutmak için getirdiği bu yaptırımlardan biri de aile içi suçlamaya getirdiği bu tanıklık sistemi, ki burada 4 kez kendisinin doğru söylediğine Allah’ı şahit tutar diyor.


7-) Vel hamisetü enne lâ'netAllâhi aleyhi in kâne minel kâzibiyn;

Beşincisinde: Eğer yalancılardan ise, Allâh'ın lâneti kendi üzerine olsun, demesidir. (A.Hulusi)

07 - Beşincisi de eğer kâziblerden ise muhakkak Allahın lâneti boynuna. (Elmalı)


Vel hamisetü enne lâ'netAllâhi aleyhi in kâne minel kâzibiyn 5.sinde ise “eğer yalancılardan biri ise Allah’ın lanetinin kendi üzerine olmasını,” diler, ister.


8-) Ve yedreü anhel azâbe en teşhede erbea şehadatin Billâhi innehu le minel kâzibiyn;

(Kendini savunan kadın da): O kesinlikle yalancıdır, diye "Allâh" adına dört kez kendi sözünün doğruluğuna yeminle, kendisinden ilgili cezayı savar. (A.Hulusi)

08 - Kadından azâbı dört kere şöyle şahâdet etmesi defeder: «billâhi o muhakkak yalancılardan»(Elmalı)


Ve yedreü anhel azâbe en teşhede erbea şehadatin Billâhi innehu le minel kâzibiyn suçlanan eşin Allah’ı tanık tutarak 4 kez kocasının yalan söylediğine dair şahadette bulunması cezayı kendisinden düşürür. Bu kez suçlanan eş ne yapmalı. Eğer o da Allah’ı tanık tutarak 4 kez kocasının yalan söylediğine dair, ya da karısının, hangisi ise. Yalan söylediğine dair, -terside geçerli burada- şahadette bulunursa ceza düşer.


9-) Vel hamisete enne ğadabAllâhi aleyha in kâne mines sadikıyn;

Ve beşincisinde: Eğer doğru söyleyenlerden ise Allâh'ın gazabı kendi üzerine olsun, demesidir. (A.Hulusi)

09 - Beşincisi de eğer o sadıklardan ise muhakkak Allahın gadabı kendinin üzerinedir. (Elmalı)


Vel hamisete enne ğadabAllâhi aleyha in kâne mines sadikıyn 5. de ise eğer kocası doğru söylüyorsa Allah’ın gazabının kendi üzerine olmasını ister.


10-) Ve levla fadlullahi aleyküm ve rahmetuHU ve ennAllâhe Tevvabun Hakiym;

Ya üzerinizde Allâh'ın fazlı ve O'nun rahmeti olmasaydı ve Allâh muhakkak Tevvab ve Hakiym olmasaydı! (A.Hulusi)

10 - Ya olmasa idi üzerinizde Allahın fadl-ü rahmeti!... Ve hakikat Allahın hakîm bir tevvab olması! (Elmalı)


Ve levla fadlullahi aleyküm ve rahmetuHU ya Allah’ın üzerinizdeki fazlığı ve rahmeti bulunmamış olsaydı? Düşünsenize bir?

Evet, düşünelim; Allah’ın üzerimizdeki fazlı ve rahmeti bulunmamış olsaydı ne olurdu? Bizler hayvanlar dünyasının birer parçası olurduk. Unutmayınız hayvanlarda zina suç değildir. Çünkü nikah yoktur. Çünkü tarihi hayvanlar yapmaz. Hayvanlar hayat inşa etmez. Onun için hayvanların cenneti ve cehennemi de yoktur. İnsan insanlığını hayvanlarla paylaştığı ortak özellikler sayesinde kazanmaz.

Yeme, insanı insan eden unsur değildir. İçme insanı insan eden unsur değildir. Çiftleşme insanı insan eden unsur değildir. Üreme, çoğalma insanı insan eden unsur değildir. Kişilik, akıl, iman, irade, bir toplum inşa etme ve hayatı inşa etme, ibadet, bütün bunlar insanı insan eden unsurdur. Onun içindir ki bu tür yasaklar insan için geçerlidir. Onun içindir ki insanı insan eden unsura yönelik her türlü tehdit ve saldırı mutlaka engellenmelidir. Nihayetinde bir insanın insanlık onuruna yöneltilmiş her saldırı onun tüm hemcinslerini yani tüm insanlığa yönelik bir saldırı gibi algılanmalıdır.

Unutmayınız bir insanı öldürmek, bütün bir insanlığı öldürmek gibidir, bir insanın yaşamasına vesile olmak bütün bir insanlığı  hayata döndürmek gibidir diyen Kur’an ın aslında bu prensibini, ki bu sadece Kur’an ın değil, Kur’an da önceki vahiylerin de prensibi idi.

Bu Tevrat’tan naklen Kur’an ın aktardığı bir prensiptir. Yani tüm vahiylerin bu prensibini biz insan onuruna yönelik saldırılar için de anlayabiliriz. Sadece insanın hayatı emanet değildir, insanın ırzı emanettir. Nefsi gibi insanın malı emanettir. İnsanın canı gibi, insanın aklı emanettir. İnsanın inancı, dini emanettir. Bütün bu emanetlere saldırı, insanın insanlığına saldırıdır. 5 emniyet, zarurettir. Akıl, din, can, mal, ve ırz. Dolayısıyla bunlara yönelik her türlü saldırı doğrudan insanın insanlığına saldırıdır ve tüm insanlara saldırıdır.

ve ennAllâhe Tevvabun Hakiym hele ki Allah kendisine yönelenlerin tevbesini çokça kabul edendir, üstün hikmet sahibidir.


Devam ediyor C sayfasına geçiniz.
110. videoyu toplu olarak http://kurantefsir.wordpress.com/2012/08/17/islamoglu-tef-ders-nur-04-26110/ bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder