D sayfasından devam
3-)
Ezzaniy lâ yenkihu illâ zaniyeten ev müşriketen, vezzaniyetü lâ yenkihuha illâ
zanin ev müşrik* ve hurrime zâlike alel mu'miniyn;
Zina (evlilik dışı ilişki)
yaşayan erkek ancak zina eden yahut müşrik bir dişiyi nikâh eder... Zina eden
dişi de ancak zina eden veya müşrik bir erkekle nikâh eder. Bu, iman edenlere
haram edilmiştir. (A.Hulusi)
03 - Zanî
bir zaniye veya müşrikten başkası nikâh etmez, müminlere ise bu haram kılındı. (Elmalı)
Ezzaniy
lâ yenkihu illâ zaniyeten ev müşriketen zina yapan erkek ancak
zinakar bir kadınla, diğer bir ifade ile cinsel güdülerini tanrılaştırmış bir
kadınla beraber olur.
Ondan önce değerli dostlar
bendeniz Kur’an da zina hükmü ile ilgili ayetlerin kısa bir dökümünü vermek
istiyorum.
İlk zina ile ilgili ayet Nisa/15.
ayetidir. Zina eden kadının evde tutulması, yani hapis cezasını öngören,
erkeğin ise bir miktar hırpalanarak vazgeçirilmesini öngören bir ayettir.
Ayetin sonunda ilginçtir şöyle bir ibare bulunur. Bu konuda Allah başka bir yol
gösterinceye kadar. Yani bu hükmün geçici olduğunu biz anlıyoruz. Bu konuda
zinaya ceza konusunda hükmü Allah verir, biz bunu da anlıyoruz. Onun için bu
konuda Allah bir yol gösterinceye kadar ilk getirilen ceza sistemi Nisa/15.
ayetidir ve son sözü Allah’ın söyleyeceğini de bu ayet sonunda söylemekte.
Ondan sonra Nisa/25. ayeti
inmiştir. Cariyenin zinası Hür’ün yarısı kadardır.
Yine eşcinsellerin zinasının
cezası da Nisa/16. ayetinde belirtilmiştir ki o da yine bir parça hırpalamak,
caydırıcı olmak için biçiminde gelir.
Daha sonra Nur suresinin işte bu
okuduğumuz 2. ayeti gelir. Bu 2. ayette kesin hüküm son söz olarak konmuştur.
Burada yüz değnek.
Bunun dışında Recm ayeti diye
takdim edilen bir rivayet dolaşmaktadır. Bu rivayete göre Eşşeyhu veşşeyhatü iza zenaya fercumuhuma
elbettete nekalen minallah
yaşlı kadın ve yaşlı erkek eğer zina ederlerse
kesinlikle recm edilirler, taşlanırlar ibaresi bulunmakta. Nekalen minallah
diye de bir devamı var. Allah’tan ibretlik, ibreti alem bir ceza olarak. Fakat
bu rivayetin etrafında örülen bir çok polemiğe bakınca şunu görüyoruz ki Allah
etkisi deri ile sınırlı 100 sopa için dahi 4 açık ve yakın şahit, yaniş parmağı
yüzüğe girdiğini gördüğün gibi gördüm diyecek. Peygamberin vasfı,
nitelendirmesi bu. Böylesine 4 açık şahit istenirken, sonucu ölümle bitecek
olan bir cezaya nasıl zanni bu kadar kesin olmayan tanıklarla, delillerle hüküm
verilebilir.
İşte bu noktada Kur’an ın bu
konuda söylediği son söz Nur suresinin 2. ayetidir ve bu ayet zina konusunda,
yani evlilik sözleşmesi olmaksızın iki insanın birbirinin cinselliğini gayri
meşru bir biçimde paylaşması olayına getirdiği ceza Nur suresinin 2. ayetinde
izah edilmiştir.
“Ve ahiru davana enil hamdülillahi rabbil alemiyn”
(Ek
bilgi; Soru; Nur/3 ayetinde evvelce zina etmiş kadın veya adamın, daha
sonra zina etmemiş biriyle evlenmesinin haram olduğu açıklanır. Eğer bu nesh
edilmediyse bir kere dahi zina etmiş kişinin zina etmemiş biriyle evlenmesinin
haram olduğu söyleniyor. Buna göre o kişinin evlenmek için evvelce zina etmiş
birini bulması gerekiyor. Üstadlar buna ne diyor?
Cevap; O meal şıkla yanlıştır. O ayetin meali de öyle
değildir. Öyle baktığınızda zina etmiş bir kadın yana yana zina etmiş bir damat
arayacak, bir zina havuzu oluşturulacak. Dün ne olacaktı peki? 1400 yıl önce
indi o ayet. Peki insanların tevbe ettikleri bir günaha geri dönmeleri ne
olacaktı? Onları insanların önünde ayıplayacak bir duruma koymak nasıl
olacaktı?
Gerçekten ayet böyle mi söylüyor? Bakalım mı isterseniz. O meal külliyen yanlış, külliyen hata bir mealdir. Ben kendi verdiğim meali okuyayım;
Gerçekten ayet böyle mi söylüyor? Bakalım mı isterseniz. O meal külliyen yanlış, külliyen hata bir mealdir. Ben kendi verdiğim meali okuyayım;
Ezzaniy lâ yenkihu illâ zaniyeten ev müşriketen,
vezzaniyetü lâ yenkihuha illâ zanin ev müşrik. (Nur/3)
Zina yapan erkek
ancak zinakâr bir kadınla, diğer bir ifade ile cinsel güdülerine kul köle olan
bir kadınla birlikte olur. Benim verdiğim meal bu.
Zina eden bir kadın
da ancak zinakâr bir erkekle diğer bir ifade ile cinsel güdülerine kul köle
olmuş bir erkekle birlikte olur. Zaten bu tür bir birleşme inananlara haram
kılınmıştır. Ayet bu.
Notunu da okuyayım;
Bu metin yaygın olarak şöyle çevrilmiştir; Zina yapan bir erkek ancak zinakar
ya da müşrik bir kadınla, zina eden bir kadın da zinakar ya da müşrik bir
erkekle nikâhlanır. Bu tür bir anlamada ortaya çıkan birçok problem vardır.
Birincisi bir mü’minin müşrik biriyle evlenmesine Kur’an izin vermemektedir. Ne
yani Mü’min zinakar kendisine bir müşrik mi bulacak. Bakara/221 ayetine
bakılabilir.
(Müşrik
kadınları, iman etmedikçe nikâhlamayın. Bir müşrik kadın, sizin hoşunuza gitse
bile, iman etmiş olan bir cariye herhalde ondan daha hayırlıdır. Müşrik
erkeklere de mümin kadınları nikâh ettirmeyin. Bir müşrik, sizin hoşunuza gitse
bile, mümin bir köle elbette ondan daha hayırlıdır.) Bakara/221)
Onun
işlediği günahın ağırlığı bu hükmü değiştirmez. Yani işlenilen günahın ağırlığı
bir mü’mini müşrik yapmaz. Kaldı ki müşriğin, -dişili müşrike, erili müşrik- anlamlarından
biri de Allah dışında ki bir gücün otoritesine kayıtsız şartsız teslim olan demektir.
Bu bağlamda cinsel güdü ve arzularına kayıtsız şartsız kul köle olan anlamını
kazanır ki, “Hevasını ilah edinen kimsenin durumunu göz önüne getirsene” (Furkan43) ayette ifade edilen
de yaklaşık budur.
İkincisi; Bir önceki ayette ifade edilen zina cezası
uygulanan kimse bu günahtan arınmış olur. Bir önceki ayette (Nur/2)100 celde
zina cezası geçiyor. Çünkü şer’i cezalar kefarettir hadisi. (Buhari/Hudut-15-12)
Dolayısıyla böyle birine ilave bir hukuki yaptırım gerekmez.
Üçüncüsü; Ayette ki lâ yenkihuha illâ ibaresi bir talimatı
değil bir haberi iletmektedir biraz önce de vurguladığım gibi. Yani ayet inşai
değil ihbaridir, haber cümlesidir. Bu durumda yenkihu fiilinin doğru karşılığı
lafzi anlamı olan nikâh değil, mecazi anlamı olan cinsel birleşmedir. İlk
otoritelerden Mücahit, İkrime, Sait bin Cübeyr, Katade gibi isimler de bu ayeti
böyle anlamışlardır. Taberi’den nakletmişim bunu. Ferra bu ibareyi zinakar
erkek ancak şehrin zina eden kadınlarıyla zina eder şeklinde açar meali Kur’anın
da. Çevirimiz bu mülahazalara dayanmaktadır, bu da gerekçesi. (Haber Türk-Dindeki görüş ayrılıkları; 4.27- 4.12/Mustafa İslamoğlu)
[Ek bilgi - 2 ; Çocuğunuz baba
yerine ilk erkeğe benzeyebilir.
Rusya’da polemik yaratan kuantum
genetiği uzmanı Pyotor Garyaev’in iddiasına göre çocuklar, annenin ilk
sevgilisi olmak üzere önceden ilişki yaşadığı erkeklere benzeyebilir.
Kadının ilk ilişkisi bir siyahlaysa, bir beyazdan olan çocuğunun
siyah olabileceğini iddia eden genetikçiye göre bunun açıklaması DNA zincirinin
yaydığı manyetik dalgalar.
RUSYA’da büyük polemikler yaratan ilk
cinsel birleşmenin insan DNA’sında ömür boyu genetik iz bıraktığını iddia eden
kuantum genetiği doktoru Pyotor Garyaev, Hürriyet’e konuştu. Garyaev’e göre bir
kadın, ilk ilişkisinden bir çocuk dünya getirmese de yıllar sonra dünyaya
getirdiği çocukta ilk ilişki yaşadığı erkeğin genetik izleri de bulunuyor.
‘TELEGONYA’ ETKİSİ
Dr. Garyaev’in bakirelik ve ilk geceyle
ilgili ortaya attığı hipotez aylar önce Rus televizyon kanallarından
birinde yayınlanan programda gündeme düşmüştü. Moskova’da yaptığımız görüşmede
Garyaev, “Telegonya” diye adlandırılan genetik etkiyi şöyle anlattı:
“1985 yılında Moskova Genetik
Enstitüsü’nde bir DNA numunesi üzerinde deney yapıyorduk. Sovyetler zamanında
çok pahalı cihazın potasına numuneyi koymuş, lazer tarayıcıyla kodları kayda
alıyorduk. Okuma işlemi tamamlandığında potadan numuneyi çıkardığımızda lazer
tarayıcısının hâlâ sanki orada DNA örneği bulunmaya devam ediyormuş gibi
sinyaller verdiğini gördük. Durumu nasıl düzeltiriz düşüncesiyle cihazın
potasını sıvı azotla temizledik. Cihazı tekrar çalıştırdığımızda, her şey
yoluna girmişti. Ancak birkaç saat geçtikten sonra okuyucu lazer tekrar aynı
DNA varlığını göstermeye başladı. Durum bu şekil 40 gün devam etti. Yani 40 gün
boyunca potada olmayan DNA hayaletini (fantom) görüntüsünü izlemeye devam etmiş
olduk.”
DNA’DA BİYOMANYETİK ETKİ
Bir rastlantı soncu tespit edilen bu
olayın o güne kadar bildiklerini alt üst ettiğini söyleyen Garyaev, “İşte bu
olaydan sonra çalışmalarımın yönünü değiştirdim. DNA zincirinin sadece klasik
anlamda madde değil, aynı zamanda biyomanyetik dalga saçma özelliği bulunduğunu
anlamış oldum. Bu da zaten birçok yönüyle esrarengiz kalan kuantum fiziğinin
araştırma konuları arasına giriyor” diye konuştu.
Yumartalar ilk ilişkinin belleğini
taşıyor.
İKİ beyazdan siyah çocuğun doğması gibi
şaşırtıcı sonuçların DNA zincirinin sadece fiziki madde yapısı değil, yaydığı
biyolojik dalgalarda gizli genetik koddan kaynaklandığını bir daha anımsatan
Dr. Garyaev, “Kadın bedeninde bildiğiniz gibi tüm hayatı boyunca kullanılacak
yumurtalar doğuştan vardır. Sayıları 500-600 olan bu yumurta hücreler ilk
cinsel ilişkide fiziki olarak çocuk dünyaya getirmese bile o ilk kişinin DNA
siluetini (Hologram) şeklini belleğine yerleştirmiş oluyor” açıklamasını yaptı.
İki attan zebra, iki beyazdan siyah
doğdu Garyaev DNA’da gözlenen (fantom yaratma) özelliğine 198 yıl önce Lord
Morton’un at-zebra çiftleştirmesine rastlıyor. Dr. Garyaev’in (DNA fantomu)
teorisini kanıtlayan gelişme Morton’un aynı dişi atı bu sefer normal soylu bir
atla çiftleştirmesinden sonra yaşanıyor. İki atın çiftleşmesinden zebra desenli
sıpa doğuyor.
10 yıl önceki ilişkinin izi Benzer bulgunun sadece havyanlar için
değil, insanlar için de geçerli olduğunu belirten Garyaev bir örnek verdi:
“Rusya’da ilginç olay yaşandı. Slav
ırkından karı-koca dünyaya siyah çocuk getirdi. Genetik testlere göre çocuk
çiftindi. Derinlemesine bir araştırmaya girildiğinde kadının 10 yıl önce
üniversitede Afrikalı bir erkekle kısa süreli ilişki yaşadığı ortaya çıktı”. (Hürriyet Planet)]
“Ve ahiru davana enil hamdülillahi rabbil alemiyn”
Çağrımız ve davamız Âlemlerin Rabbi olan Allah’a
hamd’adır.
109. videonun sonu.
109/2
videoyu toplu olarak http://kurantefsir.wordpress.com/2012/08/10/islamoglu-tef-ders-nur-01-031092/ bulabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder