2 Ocak 2014 Perşembe

İslamoğlu Tef. Ders. MÜNAFIKUN (07 - 11) (176 - A) (d)


(c) sayfasından devam



7-) Hümülleziyne yekulûne lâ tunfiku 'alâ men 'ınde Rasûlillâhi hattâ yenfaddu* ve Lillâhi hazâinüsSemavati vel'Ardı ve lakinnelmünafikıyne lâ yefkahun;



Onlar: "Rasûlullâh'ın yanında olanlara bağışta bulunmayın, böylece dağılıp gitsinler" diyen kimselerdir! Semâların ve arzın hazineleri Allâh içindir! Fakat ikiyüzlüler anlayıp kavrayamazlar. (A. Hulusi.)



07 - Onlardır ki «Resul Allahın yanındakilere nafaka vermeyin tâ ki dağılsınlar» diyorlar. Halbuki Göklerin ve Yerin hazineleri Allah’ındır ve lâkin Münafıklar anlamazlar. (Elmalı)





innAllâhe lâ yehdilkavmel fasikıyn. (6) Hümülleziyne yekulûne lâ tunfiku 'alâ men 'ınde Rasûlillâhi hattâ yenfaddu Onlar kimler? ResulAllah’ın etrafında ki fakirlere, infak etmeyin, yardım etmeyin de onlar etrafından dağılsın gitsin diyen kimseler bunlar. Şu hesaba bakın. Onlar etrafından dağılsın gitsin diyenler. Burada değerli dostlar Tevbe/80 ayetiyle birlikte alırsak. Onlar için istiğfar etsen de etmesen de bağışlanmayacaklar diyordu ya ayeti kerime.



Peygamberimiz Buhari ve Müslüm’e her nasılsa girmiş bir rivayetten; Ben yine de onlar için istiğfar edeceğim, rabbim beni muhayyer bıraktı, ister istiğfar et, ister istiğfar etme dedi. Sevaun 'aleyhim estağferte lehüm em lem testağfir lehüm (6) den böyle bir sonuç çıkarmış güya ResulAllah. İster istiğfar et, ister istiğfar etme dedi, ben de istiğfar etmeyi tercih edeceğim. İşte o gösterdiğim, atıf yaptığım ayette 70 kere istiğfar etsen de affedilmeyecek buyruluyor. Ben de 70 den fazla istiğfar edeceğim demiş ResulAllah. Dedim ya her nasılsa Buhari ve Müslim’e girmiş bir hadis de böyle.



Gazali El Mustasfa isimli eserinde der ki; ResulAllah sözün manalarını en iyi bilendi. Bu söz aslında kinaye, yani 70 kere edersen olmaz da, 71 edersen Allah affeder manasına gelmiyor ki. Özellikle 6. ayet Sevaun 'aleyhim estağferte lehüm em lem testağfir lehüm Allah Resulüne muhayyerlik sunmuyor ki. Yani ister et ister etme demiyor ki, etme diyor. Aslında peygamber sözün manalarını en iyi bilen deniyor, bunun aslı yoktur diyor Gazali El Mustasfa da. Gerçekten isabetli bir yaklaşım ki zaten metinde bize bunu veriyor.



ve Lillâhi hazâinüsSemavati vel'Ard göklerin ve yerin hazineleri Allah’a aittir. ve lakinnelmünafikıyne lâ yefkahun Fakat münafıklar bunu bile anlamıyorlar.





8-) Yekulûne lein reca'na ilelMediyneti leyuhricennel e'azzu minhel ezelle, ve Lillâhil 'ızzetu ve liRasûliHİ ve lilmu'miniyne ve lakinnelmunafikıyne lâ ya'lemun;



(O ikiyüzlü) dedi ki: "Andolsun ki eğer Medine'ye geri dönersek, en Aziyz olan, en zelil olanı oradan mutlaka çıkaracaktır!" Oysa izzet Allâh'ındır, Rasûlünündür ve iman edenlerindir. Ne var ki ikiyüzlüler bilemezler! (A. Hulusi.)



08 – Diyorlar ki: eğer Medîne ye dönersek herhalde eazz olan oradan ezell olanı çıkaracaktır, halbuki izzet, Allahın ve Resulünün ve müminlerindir ve lâkin Münafıklar bilmezler. (Elmalı)





Yekulûne lein reca'na ilelMediyneti leyuhricennel e'azzu minhel ezel diyorlar ki eğer şehre dönersek şerefliler şerefsizleri mutlaka oradan çıkaracaktır. İşte girişte zikrettiğim ayeti kerime bu. Bu münafık elebaşının lafı. Hikayesini de girişte anlatmıştım. ve Lillâhil 'ızzetu ve liRasûliHİ ve lilmu'miniyn şeref Allah’a mahsustur, şeref Allah’tan kaynar ve Allah’tan dolayı Resulüne aittir ve mü’minlere aittir. Yani siz hangi şereften, hangi onurdan, hangi izzetten bahsediyorsunuz. Hem münafık olur mu? şerefi olsa münafık olur mu? İki yüzlü davranır mı, içi dışı ayrı olur mu, maskeli gezer mi demek istiyor aslında ayeti kerime. ve lakinnelmunafikıyne lâ ya'lemun fakat münafıklar bunu dahi bilmiyorlar.





9-) Ya eyyühelleziyne amenû lâ tülhiküm emvaluküm ve lâ evladuküm 'an zikrillâh* ve men yef'al zâlike feülaike hümülhasirun;



Ey iman edenler... Mallarınız da evladınız da sizi Allâh'ın zikrinden (Hakikatinizi hatırlamaktan) meşgul edip (gereğini yaşamaktan) alıkoymasın! Kimler bunu yaparsa, işte onlar hüsrana uğrayanların ta kendileridir! (A. Hulusi.)



09 - Ey o bütün iman edenler! Sizleri ne mallarınız, ne evlatlarınız Allahın zikrinden alıkoymasın ve her kim öyle yaparsa işte onlar hüsrana düşenlerdir. (Elmalı)





Ya eyyühelleziyne amenû siz ey iman edenler lâ tülhiküm emvaluküm ve lâ evladuküm 'an zikrillâh ne mallarınız, ne de evlatlarınız, çocuklarınız Allah’ı sizin gündeminizden düşürmesin. Allah’ı gündeminizden uzak tutmasın, Allah hep gündeminizde olsun. Allah’ı hiç gündeminizden ayırmayın. Fezkürûniy ezkürküm.. (Bakara/152) eğer siz Allah’ın gündeminde olmak istiyorsanız, Allah’ı siz gündeminizin başına alın.



Dilin zikri ahlaken kalbin eseri olmak zorundadır. Çünkü kalpte eğer anmıyorsanız, dilde anmak otomatik olur ki zikr değildir o. Zikir insanın hatırda tutmasıdır. Öncelikle bilincin işin içine girmesidir. Felaket sizin Allah’ı unutmanız değil ki, asıl felaket Allah’ın sizi unutması. Mal ve evlat kesif olan dünyaya aittir. Latif olan Allah ile, bu ismin tecellisi olan ruh arasına toprak gibi kesif olan mal ve evladı sokma ey insan diyor ayet.



ve men yef'al zâlike feülaike hümülhasirun kim böyle yaparsa işte onlar kaybedenlerin ta kendileridir. Hüsrana uğrayacak olanlar onlardır.





10-) Ve enfiku min ma razaknâküm min kabli en ye'tiye ehadekümülmevtü feyekûle Rabbi lev lâ ahharteniy ila ecelin kariybin, feassaddeka ve ekün minessalihıyn;



Sizden birine ölüm gelip çattığında (hakikati gördüğünüzde): "Rabbim beni yakın bir sona kadar erteleseydin de mallarımı bağışlasaydım ve imanın gereğini uygulayanlardan olsaydım" demesinden önce; size verdiğimiz yaşam gıdalarından bağışlayın! (A. Hulusi.)



10 - Ve sizlere merzuk kıldığımız şeylerden infak yapın, her birinize ölüm gelmezden evvel ki sonra: «Yarabbi! Beni yakın bir ecele kadar tehir eylesen de sadaka versem ve salihînden olsam» der. (Elmalı)





Ve enfiku min ma razaknâküm o halde artık size rızık olarak verdiklerimizden Allah yolunda karşılıksız harcama yapın, infak edin. Rızık olarak verdiklerimizden, artıklardan değil, atıklardan değil, çıkıntılardan değil, rızık olarak verdiklerimizden. min kabli en ye'tiye ehadekümülmevtü feyekûle Rabbi lev lâ ahharteniy ila ecelin kariybin, , feassaddeka ve ekün minessalihıyn çok uzun oldu ama kesemedim, toparlamaya çalışayım tercümesini;



Ne zamandan önce? Size ölüm gelip de, gelip kavuşup da; Ya rabbi keşke beni biraz daha erteleseydin, ölümü biraz daha erteleseydin, bana biraz daha mühlet verseydin de ben de hayır hasenat yapan iyilerden olsaydım demezden önce Allah size rızık olarak verdikleri şeylerden infak edin. Ayetin tamamını umarım toparlayabildim, tercüme etmek zorunda kaldım ki bölemedim. Evet, yani ölüm gelmeden önce keşke ben de hayır hasenat yapıp iyilerden olsaydım diyen kimselerden olmayın ve ölüm gelmeden önce yapacağınızı yapın. Ölüm geldikten sonra artık böyle demenin hiçbir yararı olmaz.



Nifak konusuyla başlayan sure, infak konusuyla bitiyor görüyorsunuz. Bu da nifakın panzehiri infaktır demeye geliyor diye uyarmıştım daha önce.





11-) Ve len yuahhırAllâhu nefsen izâ cae eceluha* vAllâhu Habiyrun Bima ta'melun;



Eceli geldiğinde, Allâh hiçbir nefsi ertelemez! Allâh yaptıklarınızı (yaratanı olarak) Habiyr'dir! (A. Hulusi.)



11 - Halbuki Allah bir nefsi eceli geldiği zaman aslâ tehir buyurmaz ve her ne yaparsanız Allah habirdir. (Elmalı)





Ve len yuahhırAllâhu nefsen izâ cae eceluha ne ki vakti geldiği zaman Allah hiçbir canı asla ertelemez. Yani bırakın o işi. Eğer Allah’ın koyduğu yasaya göre sizin hayatla irtibatınız kesilmişse artık ya rabbi bana mühlet ver demenizin hiçbir anlamı yok. Orada pişman olmanın da anlamı yok. Çünkü zaten götüremeyeceksiniz malı. Maden götüremeyeceksiniz niye götüreceğinizi bu dünyada vermiyorsunuz. Verdiğinizi götüreceksiniz. Götüreceğiniz verdiklerinizdir.



vAllâhu Habiyrun Bima ta'melun zira Allah yaptığınız her bir şeyi bilir, her bir şeyden haberdardır.





SadakAllahulaziym. {ve ahıru da'vahüm enil Hamdu Lillâhi Rabbil alemiyn. (Yunus/10)


Dualarının sonu da "Âlemlerin Rabbi Allah'a hamdolsun." diye şükretmek olacaktır.(Elmalı)}





Münafikun suresinin sonu.
       Münafikun suresini toplu olarak BURADA bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder