1 Mayıs 2013 Çarşamba

İslamoğlu Tef. Ders. ZÜMER (54 - 60) (146- C)



B sayfasından devam

54-) Ve enibu ila Rabbiküm ve eslimu lehu min kabli en yetiyekümül azâbü sümme lâ tunsarun;

Rabbinize yönelin (tövbe edin) ve size azap (ölüm) gelmeden önce O'na teslim olun... Sonra yardım olunmazsınız! (A. Hulusi)

54 - Onun için ümidi kesmeyin de başınıza azâb gelmeden evvel tevbe ile rabbinize dehalet edin ve ona halîs Müslümanlık yapın, sonra kurtulamazsınız. (Elmalı)


Ve enibu ila Rabbiküm ve eslimu lehu min kabli en yetiyekümül azâb azab gelip sizi bulmazdan önce rabbinize yönelin ve sonra ona tüm varlığınızla teslim olun.

Azab gelmeden önce, yani Firavun imanıyla iman etmeye kalkmayın Ye’s halinde iman firavun imanı olarak adlandırılır. Onun için de azab gelmeden önce iman edin den kasıt, azabı görünce iman edip firavunlaşmayın. Bu iman sahih iman olmaz. Köşeye sıkışınca eyvallah demeyin. Onun içinde firavun imanıyla iman etmek istemiyorsanız azab gelmeden önce iman edin ki imanınız sahih olsun ye’s halinde iman olmasın çünkü iman gönüllülük işidir. Köşeye sıkıştırıp ensesine silah dayayarak alınacak bir iman sözü iman olmaz. İman bir irade  işidir, hür iradeyle teslim olma işidir. Onun için Mü’minin en büyük özelliği özgürlüktür, hürriyettir. Hürriyet imanın zeminidir. Hürriyet olmadan iman da olmaz.

sümme lâ tunsarun sonra kimse size yardım edemez.


55-) Vettebi'û ahsene ma ünzile ileyküm min Rabbiküm min kabli en ye'tiyekümül azâbü bağteten ve entüm lâ teş'urun;

Siz farkında olmadan, ansızın azap (ölüm) size gelmeden önce, Rabbinizden size inzâl olunan en güzele tâbi olun! (A. Hulusi)

55 - Haberiniz olmayarak ansızın başınıza azâb gelmeden evvel halîs Müslüman olun da rabbinizden size indirilenin en güzelini takip ve tatbik edin. (Elmalı)


Vettebi'û ahsene ma ünzile ileyküm min Rabbiküm min kabli en ye'tiyekümül azâbü bağteten ve entüm lâ teş'urun ve bu azab siz farkında değilken ansızın gelip çatmadan önce rabbiniz tarafından siz insanlara indirilmiş olan en mütekamil vahye uyun.

Burada Vettebi'û ahsene ma ünzile ileyküm demesi, ibaresi size indirilenin en güzeline uyun, en mütekamil olanına uyun ibaresi, 2 şeye delalet eder.

1 – Kur’an vahyinin diğer tüm vahiyler içerisinde yer alan bir vahiy oluşuna.

2 – Kur’an vahyinin tüm vahiylerin zirvesi mütekamil şekli oluşuna delalet eder. Ki zaten Kur’an da bunu ayrıca verir.

..elyevme ekmeltü leküm diyneküm ve etmemtü aleyküm nı'metiy ve radıytü lekümül İslâme diyna. (Maide/3) işte bugün artık size dininizi ikmal ettim. Burada ki kullanılan kelimeVettebi'û ahsene ma ünzile ileyküm min Rabbiküm min kabli en ye'tiyekümül azâb azap gelmeden önce size indirilenin en güzeline iman edin. Burada dininizi ikmal ettim diyor ve etmemtü aleyküm nı'metiy ve nimetimi size itmam ettim. Dininizi kemale ulaştırdım. Hem cevher, hem araz olarak. Hem öz hem biçim olarak dininizi ikmal ettim fakat nimetimi öz olarak tamamlamış olsam da henüz tamamını bitirmedim ve bir kısmını kıyamete kadar tamamlamak üzere, sizin ellerinizle tamamlamak üzere, sizin de dini tamamlamada bir payınız olsun diye size bıraktım. Bu, bu manaya gelir. ve radıytü lekümül İslâme diyna. Ve din olarak sizden sadece İslam’a razı oldum. Yani İslam’dan başka bir dinle gelmeyin.

Bunun anlamı şu; Teslimiyet benim razı olduğum tek dinin adıdır ve tüm insanlık boyunca bu dinin ismi böyle olmuştur. Her peygamber teslimiyet dininin peygamberidir.


56-) En tekule nefsün ya hasreta alâ ma ferrattü fiy cenbillâhi ve in küntü le mines sahıriyn;

(O süreçte) bir nefs şöyle der: "Allâh'ı tanımada yetersiz kalmam dolayısıyla düştüğüm hasrete (kayıplarıma) bak! Elbette ben alay edenlerdendim! (İşin gerçeğinin ve ciddiyetinin farkında değilmişim?)" (A. Hulusi)

56 - Diyeceği gün bir nefis: eyvah, Allah yanında yaptığım eksikliklerden dolayı hasretime bak, doğrusu ben eğlenenlerden idim. (Elmalı)


En tekule nefsün ya hasreta alâ ma ferrattü fiy cenbillâhi ve in küntü le mines sahıriyn ki hiç kimse Allah’a karşı yabancılaştığım ve gerçeği alay konusu yaptığım için vay benim halime demesin.

İnsanın Allah’a yabancılaşması, kendini kaybetmesi, kendini kaybeden neyi kazanır ki. İnsana büyük yatırım yaptı Allah, düşünün, kendinizden pay biçin. Siz bir yere büyük bir yatırım yapsanız gözünüz ve gönlünüz orada olmaz mı? Rabbimiz insana büyük yatırım yaptı, çünkü şaheserdi. Büyük yatırım yaptığı insandan elbette büyük bir kulluk bekledi. İnsanın rabbimize kulluk edeceği yerde ihanet etmesi, işte rabbimizi böylesine çok üzer demek caiz olur mu bilmiyorum.


57-) Ev tekule lev ennAllâhe hedaniy leküntü minel müttekıyn;

Yahut şöyle der: "Eğer Allâh bana hidâyet etseydi, elbette korunanlardan olurdum." (A. Hulusi)

57 - Yahut diyeceği: Allah bana yolunu gösterse idi her halde ben muttakilerden olurdum. (Elmalı)


Ev tekule lev ennAllâhe hedaniy leküntü minel müttekıyn veya eğer Allah beni doğru yola iletseydi elbet ben de sorumlu davrananlar arasında olurdum demesin diye. Tıpkı ..lev şaAllâhu ma eşrekna.. (En’am/148) diyen, yani eğer Allah dileseydi biz putlara tapmazdık diyen o “uyanık” müşrikler gibi. Yani Allah’a iftira. Allah beni doğru yola iletseydi ben de sorumlu davranır takvalı hareket ederdim demek, tam da böyle bir tavır sergilemektir. İradeyi yok saymak Allah’a iftiradır.


58-) Ev tekule hıyne teral azâbe lev enne liy kerreten feekûne minel muhsiniyn;

Yahut azabı gördüğünde şöyle der: "Keşke bir kere daha (bedenli - beyinli yaşama) sahip olsam da, muhsinlerden olsam." (A. Hulusi)

58 - Ve yahut azâbı gördüğü zaman diyeceği: bana bir geri dönmek olsa idi de Muhsinlerden olsa idim! (Elmalı)


Ev tekule hıyne teral azâbe lev enne liy kerreten feekûne minel muhsiniyn ya da azabı gördüğü zaman keşke bana bir fırsat daha tanınsa da iyiler arasında yer alsam demesin diye. Evet, bu da tabii iş işten geçtikten sonra sergilenen sahte bir pişmanlık gösterisi. Eğer gerçekten pişman olacak idiyse pişman olmanın yarar vereceği bir anda pişman olmalıydı.


59-) Bela kad caetke âyâtiy fekezzebte Biha vestekberte ve künte minel kafiriyn;

"Hayır, sana işaretlerim gerçekten geldi de onları inkâr ederek yalanladın, benlik tasladın ve hakikat bilgisini inkâr edenlerden oldun!" (A. Hulusi)

59 - Hayır sana âyetlerim geldi de onlara yalan dedin, kibretmek istedin ve kâfirlerden oldun. (Elmalı)


Bela kad caetke âyâtiy fekezzebte Biha vestekberte ve künte minel kafiriyn Allah onlara şöyle diyecek; Tam aksine sana ayetlerim gelmişti ey insanoğlu. Sen onları yalanlamış küstahça büyüklenmiş ve Hakkı, hakikati inkar edenlerden olmuştun.


60-) Ve yevmel kıyameti teralleziyne kezebu alAllâhi vucuhühüm müsveddetün, eleyse fiy cehenneme mesven lil mütekebbiriyn;

Kıyamet sürecinde, Allâh hakkında yalan söylemişleri, yüzleri kararmış görürsün... Kibirlenen, büyüklenenler için yaşam ortamı, cehennemde değil midir? (A. Hulusi)

60 - Hem o Kıyamet günü görürsün ki Allaha karşı o yalan söyleyenlerin yüzleri kararmıştır Cehennemde değil mi mevkii mütekebbirlerin. (Elmalı)


Ve yevmel kıyameti teralleziyne kezebu alAllâhi vucuhühüm müsveddeh ve kıyamet günü Allah hakkında yalan söyleyenlerin yüzünün kapkara kesildiğini göreceksin. eleyse fiy cehenneme mesven lil mütekebbiriyn hiç mütekebbirler için küstahça böbürlenenler, Allah’a karşı ben sana muhtaç değilim havasına giren ve yalan söyleyenler için cehennemde yer bulunmaz mı? Böylelerine cehennemde yer çok diyor ayet. Yani şunu söylüyor. Böyle birinin cennette olmasına hangi doğru ve dürüst insanın gönlü razı olur.

Düşünün her şeyini muhtaç olduğu Allah’a karşı, hiçbir şeyi sana muhtaç değilim havasına girmiş. Düşünün her şeyi O’ndan almış ama O’ndan aldığı her şeyi kirletmiş ve emanete ihanet etmiş. Öbür tarafta ise emanete sadakat göstermek uğruna bir ömrü ölçülü yaşamış, tir tir titremiş. Haram diye elini uzatmamış yasaklara. Kırmızı çizgileri aşarım diye sarı çizgilere bile yanaşmamış. Tampon bölgelerde bile gezmemiş. Canı bir şey istediyse ey canım onu cennete sakla demiş.

Eğer nefsi kendisini dürtmüş ve kendisine ;Yap, yap demişse; Ey nefsim Allah’ın emri senin emrinden üstündür demiş. Eğer içinden gelmiş ve hatta keyif, zevk, oyun, oynaş, eğlence olacak işlerde bile ey nefsim ömür kısa, yük ağır, yol uzun, vakit dar, azık kıt, hesap çetin dolayısıyla sen şu emanete ihanet etmeden sahibine tertemiz ulaştırmak için şu kısa ömrü doğru değerlendir deyip mubahları bile işlememiş.

Öyle biriyle varlığını har vurup harman savurmuş, önüne gelene, gücünün yettiğine tecavüz etmiş hak ve hukuk gözetmemiş, her türlü kırmızı çizgiyi çiğnemekten zevk almış, her çizgiyi çiğnerken onun bunun hakkını gasp etmiş ve tecavüz etmiş ve dolayısıyla ömrüne ihanet etmiş insanı aynı yere koyarsa o zaman doğru ve yanlış, iyi ve kötünün arasında ki ayırım kalır mı?

Ve yevmel kıyameti teralleziyne kezebu alAllâhi vucuhühüm müsvedde ve kıyamet günü Allah hakkında yalan söyleyenlerin yüzünün kapkara kesildiğini göreceksin. eleyse fiy cehenneme mesven lil mütekebbiriyn hiç küstahça böbürlenenler için cehennemde yer bulunmaz mı?

Devam ediyor D sayfasına geçiniz.
146. videoyu toplu olarak BURADA bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder